jolanda-en-henk.reismee.nl

1 januari 2016 - De voorpret en het aftellen zijn begonnen !

Kia Ora allemaal,

nga mihi o Te Tau Hou ki a koutou katoa - Wishing you all a very Happy New Year !

We kijkenvolspanning en verwachtinguit naar ons vertrek,bijna is het zover.20 januari as vertrekkenwe via Singapore naarAuckland - Nieuw Zeeland.Twee maandengaan we aan de andere kant van de wereld genieten van het, inmiddels bij ons beide,zo geliefde Nieuw Zeeland.

"I fell in love…. clean oceans, big sky, majestic scenery, cute animals and very open and friendly people, I knew I had met my soul mate when I met New Zealand"

Henk is nu ook verkocht en verknocht. Het lag niet aan mij hoor

Innocent
. Het grootste gedeelte van onze tijd gaan we doorbrengen op het Zuider Eilandin vaak ruige gebieden, waar de gravel roads ophouden, midden tussen de hoge bergen, dichte wouden en verlatenstrandjesdie de Kiwi's mysterieus "the back country" noemen. Dit is voor de Kiwi'swat "the outback" is voor de Aussies.Meestal verblijven we eenaantal dagen op 1 plek, vaak in een"Bach"een uniek woord voor Nieuw Zeeland, hetbest omschreven als een klein weekend- of strandhuisje. Een Kiwi Crib, een Bach is een onderdeel geworden van The Kiwi way of life, An icon of Kiwiana.Met onze 4WD komen we overal !

Maar we beginnen op het Noorder Eiland met een aantal bezoekjes aan vrienden en kennissen EN 4 dagen op het Coromandel Peninsula.Dit is eenfavoriet gebiedvanmij en voor Henk wordt het de eerste kennismaking.

Dit blog is dé plaats om op de hoogte te blijven van onze avonturen en ervaringen tijdens onzereis doorhet wonderschone "Land van de lange witte wolk - Aotearoa - Nieuw Zeeland". Het allermooiste land van Moeder Aarde.Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar we ons bevinden en natuurlijk waar we zijn geweest!

Wil je, als niet-volger,automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal op deze site staat? Meld je dan aan voor "mijn mailinglijst" door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Wij zien je graag terug op ons reisblog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je weer met ons meereist!

Me te Aroha nui ki a koutou katoa - Lots of Love to you all

Henk en Jolanda

Reacties

Reacties

vernameeuwissen@hotmail.com

alvast veel plezier!

Roland

Ja, wrijf het er maar in.... ;-)
En dan zelfs voor 2 maanden!

Dat wordt weer veel typewerk Jolanda, waar je vrienden zeker van zullen genieten. En dan natuurlijk weer prachtige foto's van jullie beiden.

Gelukkig nieuwjaar!

Werner

Jullie zijn wel echte levensgenieters hè?! ;-) Hou ik van! :-)
Veel plezier alvast en geniet!
Ik zal proberen de verhalen bij te houden... ????

Werner

Lekker programma dit... Plaats ik een lachebekje met zn tong uit zn mond, komen er alleen maar vraagtekens: ???? ;-)

Henny

Jolanda en Henk, we wensen jullie een heel mooi en gezond 2016. We verheugen ons op de ongetwijfeld mooie foto's en verhalen. Nog veel plezier met de laatste voorbereiding en alvast een onvergetelijke reis gewenst ,
Liefs, Hans, Henny, Feline en Carly

Mairin

Jaaaa, bijna is het zover! Nog eventjes.... Wat een mooi vooruitzicht. Dat jullie ook dit jaar weer mogen genieten van NZ!! Het is jullie gegund! Ook ik probeer weer de reisverhalen te volgen :). Ze zijn zeer fraai geschreven, waardoor ik er graag even voor ga zitten! Veel plezier gewenst met de laatste voorbereidingen! Henk doe je wel voorzichtig? En laat je de camera heel? Of wil je wellicht weer een nieuwe lens ;). Have fun!! Liefs

P.s. Ik hoop dat jullie nu plaatsen/gebieden kunnen bezoeken die vorig jaar niet gelukt zijn. Volgens mij waren dat wel een aantal 'must sees'.

Marie-Louise

Yeaaaahhhh, nichtje kan bijna niet wachten!! Nog 4 weekjes! Ik doe vast wat voorwerk voor jullie op het Zuidereiland ok :-) Veel liefs!

Alain en Ria Steenhuis

2016 gaat voor jullie wel heel mooi beginnen. Wij wensen jullie prachtige avonturen en veel gezondheid in het nieuwe jaar.
Wij gaan jullie verhalen zeker volgen en hopen veel herkenbare en nieuwe foto's te zien. Een dag in de onvoorstelbaar prachtige witte golven aan Wainuiototo Bay op Coromandel Peninsula staat in ons geheugen gegrift.
Een prachtige tijd gewenst vanuit Barendrecht.

José

Lieve Jolanda en Henk,

wat heerlijk dat deze trip zo dichtbij komt! Ik zwijmel nu al weg bij de gedachte aan Nieuw Zeeland hoe jullie schrijven :-) En denk met een speciaal gevoel terug aan mijn tijd daar.

Ik wens jullie een prachtige tijd, met mooie ontmoetingen, prachtige natuur, wijdse gezichten en de heerlijke NZ sfeer. Enjoy, have a good one!! :-)
Liefs,
José

Els van der Laan

Goedemorgen Jolanda en Henk, allereerst een heel goed maar bovenal een gezond 2016. Jullie jaar kan eigenlijk niet beter beginnen met het vooruitzicht om 2 maanden naar jullie geliefde eiland terug te gaan. Ik kijk weer enorm uit naar de belevenissen die jullie mee gaan maken en wens jullie heel veel mooie momenten.
Lieve groeten, Els

Inge van der Vos

Dag Jolanda (en uiteraard ook Henk, ook al ken ik je niet), jullie ook de beste wensen voor het nieuwe jaar, dat voor jullie wel op een hele fijne manier gaat starten. Geniet van jullie tijd daar, geniet van elkaar. Bon voyage.

Ingrid

Nog heel even, voor ons nog eerder en dan: see you op de postboot in Havelock!??????????
Liefs, Ton en Ingrid

Gerdien

2016 gaat vast en zeker een relaxed jaar worden met zo'n start. Jolanda, leuk dat wij elkaar nog even gaan zien voordat jullie vertrekken. Henk, jou wens ik nu alvast een bijzonder mooie reis toe. Pas goed op jezelf en je foto-apparatuur :)

Lieve groet, Gerdien

whmdebie@hetnet.nl

Zo te lezen ging alles goed met de reis ik heb beide sms gekregen. Verder geen nieuws. Groeten van Papa en Pia .

verna

Wat maken jullie weer een bijzondere reis. En al "jouw"plekjes weer te kunnen laten zien aan Henk.
Liefs,
Verna

Hennie Breedveld

Er zijn al zoveel mooie verhalen geschreven en ik sluit mij daar graag bij aan. Dus Jolanda en Henk een hele goede reis en geniet er van. Wij genieten wel mee n.a.v. jullie verhalen. Het allerbeste en doe voorzichtig.
Groetjes van Hennie

Ronald Markus

Hoi Jolanda,
Ik zit vandaag op jouw werkplek in Rotterdam (..!..) en heb van Jeannette de blog doorgekregen.
Fantastisch wat je aan het doen bent. Geniet er van!
(doe ik het vandaag aan jouw bureau :-)
Hartelijke groet,
Ronald Markus|SVC

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!